VISUALISTERNA

MOUNK – KALSONGER I LYXFÖRPACKNING

Vi har, som vi nämnt tidigare förmånen att ha en hel del slipade entreprenörer i vårt nätverk.  

Nejdeh, grundaren till kalsongmärket MounK som designar kalsonger i bambu är definitivt en av de starka korten!  

Sen han kläckte idéen 2011 har vägen varit glasklar och en vacker dag sitter han nog där uppe i ”MounK-Building” och vinkar till oss andra.  

Här kommer en intervju med stans hetaste kalsongmärket!  MOUNK OF SWEDEN VISUALISTERNA

Hur föddes idén om bambukalsonger? 

När jag först bestämde mig för att börja sälja och designa kalsonger så var det absolut första och viktigaste jag gjorde att undersöka och analysera vilka tyger som höll bäst kvalitet, hade lång hållbarhet och var miljövänliga. Jag insåg väldigt tidigt att det bästa valet för mig var bambu. De egenskaper som materialet besitter utöver de nämnda ovan är bland annat att det är slitstarkt, termoreglerande, absorberande samt har antibakteriella egenskaper. 

Varför namnet MounK? 

I början så hade jag främst en tydlig vision av hur jag ville att loggan skulle se ut och utformas. När den var färdigkonstruerad så inspirerades jag mycket av känslan i loggan. Det jag visste var att jag ville ha ett namn som var eget och inte kopplades ihop med någon annan produkt på marknaden. Min tanke var att leka med känslan av mystik i loggan samt komma fram till ett namn som fungerade lika väl i Sverige som internationellt. Därav MounK. 

Hur ser MounKs målgrupp ut? 

Vi riktar oss till den målmedvetna och stilsäkra mannen som lägger stor vikt på komfort och kvalitet. En stor del av vår kundkrets består även av stilsäkra kvinnor som vill ge männen i sitt liv en känsla av både lyx och kvalitet. Det har varit glädjande att vi kunnat skapa en produkt som håller hög standard från tyg till paketering som gör att många kvinnor köpt våra kalsonger som gåvor till makar, pojkvänner och pappor. 

(våra män äger såklart flera par MounK och de är alltid favoriten i kalsonglådan) 

Vad inspireras du av? 

Jag inspireras främst utav tanken att sätta upp mål och se till att nå dessa. Mitt största mål är att driva ett framgångsrikt företag och att jobba för mig själv. Något annat som driver mig är tanken av att kunna vara ekonomiskt oberoende. Jag anser inte att pengar köper lycka, däremot så ger det en trygghet i vardagen. 

Du lägger mycket krut på förpackningen, hur viktigt är det för dig? 

Förpackningen för mig är lika viktigt som själva produkten. Jag utformar och designar allt jag gör med en genomgående röd tråd som upphöjer köpupplevelsen och ger mina kunder en känsla av kvalitet från början till slut. MounK satsar på detaljer och helhetsintryck. 

Vilka utmaningar har du stött på under designprocessen? 

Utmaningarna har varit många. Den största utmaningen har varit att jag inte varit nära mina leverantörer. Det kan vara svårt och tålamodsprövande att kommunicera och förklara sin vision med endast text och bilder via epost. Detta gör även att vissa processer blir längre än de behöver vara. 

Vilken ”kille” är din personliga favorit? 

”Frank” är min personliga favorit. Jag tycker om den klassika marinblåa färgen tillsammans med det lekfulla orangea. 

Varför har du valt att inte placera tvättrådet på samma ställe som många andra kalsongmärken? 

Jag tycker inte man ska behöva ta av sig kalsongerna eller be någon annan läsa texten för att veta vad som står. Med den enkla omplaceringen av tvättlappen så kan man hitta all info själv. 

Vad är ditt nästa steg? 

Nästa steg för MounK är att utöka sortimentet för att kunna erbjuda våra kunder ett större sortiment. Vi har precis lanserat en kampanj via Kickstarter i hopp om att få hjälp med finansiering för att kunna lansera två nya färger. Detta är något vi verkligen ser fram emot! 

Här är Troy, en av de nya färgerna som de vill lansera! MOUNK OF SWEDEN VISUALISTERNAVi önskar Nejdeh och MounK lycka till med kampanjen som ni hittar HÄR, sen väntar vi förstås med spänning på att de snart kommer kunna producera snygga, bekväma och miljövänliga underkläder i bambu även för kvinnor och som alltid i lyxförpackning!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.