Denim Dreaming
H&M nya Consious Collection ligger rätt i tiden. Just denim och miljö klingar ju inte i samma ton men H&M gör en satsning inte bara i produktionen utan även i att informera kunden hur hon fortsatt kan värna om miljön. Den denimkänsla som H&M lanserade 2/10 syntes också under Paris Fashionweek inför våren 2015 och då hos Celiné som har ett liknade uttryck. Fjäder i hatten för H&M som ligger ett halvår före. Med det sagt – Här kan vi handla långsiktigt både vad dt gäller mijön men också hur länge plaggen kommer att kännas aktuella. Som det ser ut nu håller de ända in på nästa höst och det kan bli bra PPA på dem. PPA står för ”Pris Per Användning”, så tänker jag ofta. Vissa plagg får kosta mer för dem kommer att användas mycket som tex ytterplagg, jeans, skor…Med reservation för felköp… Vad som tenderar att få sämre PPA i min garderob är klänningar som känns roliga, klackskor, bijouterier och liknande. Där har jag en del att lära!
Oven H&M – och nu en kavalkad av denim to die for från Chloé ss15, först ut är min favorit!