JOTUNS NYA FÄRGKARTA

Vilken härlig lunch vi var på igår när Jotun bjöd in för att visa och berätta om sin nya färgkarta. Lisbeth från Jotun tog oss i tanken med på sina inspirationsresor och illustrerade med både ord och bild känslan och uttrycket bakom varje färg och entusiastiskt visar hon  hur varje kulören får ett liv i en miljö. 

Jag har på två dagar tagit del av en mängd presspresentationer, både på presskontor och från varumärken, och en gemensam nämnare har varit individen. Trenden ligger på hyllan för individen är i centrum. Trenden ligger i det individuella valet, det intividuella uttrycket och den individuella smaken. Individen hämtar sin inspiration från sitt liv, sina resor, sina Pinterest Pinboards och sin Instagram feed. 

Rosa toner, gröna toner och sirnna/ockratoner i nyanser som får från grönt till rött, inslag av blått och skandinavens grå och flera vita toner är vad deb nya färgkarta innehåller. Dessa olika kulörer, de kulörer som Jotun tror på att i individen längtar efter idag är grupperade i tre teman.
Urban Living, Nordic Living och Continental Living presenterades och av dessa föll Urban Living mig bäst  i smaken. Smutsiga rosa toner i kontrast med de gröna.

För mig får de gröna inslagen komma i form av växter och de rosa vara accent till det vita. Där någonstans kommer jag att landa när jag är färdig med vårt nya kök. Vi är pepp på att börja med vårt nya kök redan första veckan i september.

 

JOTUNS NYA FÄRGKARTAJOTUNS NYA FÄRGKARTAJOTUNS NYA FÄRGKARTA

Written By
More from Tove Castor

VISUALISTERNA GOES FORMEX

Då var vi igång ute på Stockholmsmässan med workshopen My World of...
Read More

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *